onsdag 19 augusti 2009

BritishCar Meet, Pensionärernas dag och vigsel

Det var en intensiv lördag. Återigen härligt fullt med folk i Borgholm under British Car Meet, vackra engelska bilar smyckade Storgatan och körde runt på de öländska vägarna.
Stefan Ahlgren är huvudpersonen som tillsammans med bla Strand hotell gör detta evenemang möjligt, Det är mycket värdefullt med eldsjälar.
Jag hann bara med en kort tur eftersom jag var på Ölands Djurpark och pratade på pensionärernas dag som årligen arrangeras av andra eldsjälar. Nämligen LIONsklubbarna på Öland i samarbete med Barbro Hägg och även med kommunerna.
Dagen var mycket uppskattad, jag pratade med flera av besökarna som var helnöjda.
Lasse Trofast spelade traditionellt upp till dans på el-bilbanan och kaffe serverades gratis vid vattenlandet.
På eftermiddagen var det sedan dags för det tidigare nämnda stora bröllopet med merparten av gästerna från Amerika. Det blev nog precis så vackert som brudparet hade tänkt sig. Kärleksdikt från Soshoneindianerna, kärlekssång från eskimåerna, välsignelse från apacheindianerna, textläsning ur Platos Symposium och dessutom ur Alchemisten, ljuständningsceremoni, blomstercirkelceremoni, ringceremoni. Ja det var en mycket annorlunda vigsel som brudparet komponerat. Vänner och släktingar stod för delar av diktläsningen. I mitt långa manus hade jag också vävt in den traditionella svenska vigselakten.. Sannolikt begrep gästerna mitt amerikanska uttal.. :-) åtminstone grät de på rätt ställen under denna härliga vigsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar