fredag 21 maj 2010

Nu är Öland som vackrast.

Vi gick en sväng igårkväll på ett av de öländska alvaren..:-).. och plockade massor av vårmusseroner. Ljuvligt goda svampar som har en liten,liten smak av mandel. Orkideerna lyser starkt lila, mandelblom, backsippor, gullvivor, gulsippor. En hel kaskad av färger att bara njuta av kombinerat med de lysande ljustgröna bladverken i träden. Slånbären blommar för fullt, liljekonvaljerna är på gång.Magnolior bloomar i trägårdarna här i stan. Kort sagt : Nu är Öland som vackrast.
I tider som dessa går det även an att leva lite primitivt.. vi har just nu stambyte elbyte och badrumsbyte i HSB-fastigheten i Borgholm, vilket inneburit att jag varit utan vatten i snart tre veckor eftersom de bägge trappuppgångarna hade samma stam... I denna vecka revs mitt badrum ut helt och hållet liksom köksavloppet, samt vattenledningarna i köket har bytts. Jag ser fram emot att det blir färdigt den 4/6.. och försöker till dess att jobba intensivt med långa dagar, tar någon semesterdag och bor i kappsäck ibland hos dottern, ibland i Vimmerby..:-)..Men jag kan rekommendera alla att passa på att njuta över allt det fantastiskt vackra Öland nu har att erbjuda, då kan man stå ut med att ha det lite rörigt och lite obekvämt. Jag vet ju dessutom att min lägenhet kommer att bli himla bra när den blir klar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar