söndag 25 oktober 2009

Mannekäng i Föragården

När jag som barn sprang runt i Föragården där mamma var vaktmästare på den tiden då Ivar Nilsson var kommunalråd kunde jag väl aldrig tänka mig att jag en gång cirka 35-40 år senare själv skulle vara i Föragården som mannekäng och kommunalråd.... :-)..

Det var en fantastiskt rolig och spännande upplevelse i torsdagskväll.
Jeanette,Liselotte och Bodil på Lavendel provade ut kläder på mig i förra veckan. Här gällde det nu att under Annikas och övriga Föradamers ledning se till att gå rakt ut på Catwalken(stadigt byggd av lastpallar och spånskivor) vända runt i piruetter och visa damkläder från Lavendel(alternativt Kullerbyttans barnkläder eller Danielssons herrkläder) tillsammans med glittrande tjusiga, elegant klassiska, frapperande stora eller forntida kopior av smycken från Ljungströms stora utbud.

I egenskap av nybörjare och amatör hade jag bara två byten som tur var.
De mer professionella mannekängerna dvs bla Kenth, Jim, Mikael, Britt, Ulla, Ingvor, Gunilla och Ing-Marie hade 3-4 byten. Stämningen bland mannekänger och kläder i Föragårdens källare var härlig.kort sagt en riktigt rolig och avkopplande kväll och en annorlunda upplevelse.

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag var hemlig "gästmannekäng" så kunde jag inte placera ut någon kamera i publiken..
    är nu lovad bilder från en kamera som just för tillfället befinner sig i Stockholm..:-)
    Jag återkommer

    SvaraRadera