onsdag 6 januari 2010

Mörbylångarevyn-fantastiskt roligt!!

Förstår inte hur de får ihop alla texterna i Mörbylångarevyn men himla roligt måste de ha när de skriver. Roligt syns det iallfall att de har när de står på scenen, även om premiärkvällen i Mörbylånga alltid är lite nervös. Jag blir så imponerad när jag ser hur proffsigt de agerar, sjunger och dansar. Igårkväll var det som vanligt Kent Ingvarssons tur att tacka revygänget för premiären i Mörbylånga, jag har däremot turen att se dem igen när de har premiär här i Borgholm den 22/1. Det är kul att se revyn två gånger,dels hittar man alltid nya grejer som man inte hann uppfatta vid premiären, dessutom brukar det vara lite finslipningar och justeringar gjorda och även några namnbyten på orter för att passa bättre in på norra Öland.
Årets revy består enbart av eget material, det är flera nya på scenen än vad det brukar vara,men det är proffsigt, härligt, roligt hela tiden. Några av skämten var kanske lite väl långt under bältet men antingen är det en symbol för min stigande ålder.. :-)... eller jag som tänkte på det eftersom vi hade barn med oss som vi hade svårt att ge snygga förklaringar på vad som hände..Vi hade jättesvårt att välja ut de bästa numren när vi pratade om revyn efteråt. Det var så många glada skratt under kvällen, men också en del riktigt elaka grejer precis som en revy skall vara.

Tycker nog att jag klarade mig rätt bra trots allt.. :-).. "stor bak".. visst.."apa".. helt ok.. "rekommenderas GPS", jag som saknar lokalsinne helt har haft GPS länge..:-).. "varit synlig på Astrid Lindgrens Värld tillsammans med Lilla Gubben"..tja, så är det ju... sandlådeträtor med mina politiker kollegor om Öland-en eller två kommuner.. Det var förstås bara en liten,liten del av hela revyn som var riktigt, riktigt rolig och jag hoppas verkligen revygänget får fullsatta hus de kvällar som de nu spelar revy framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar