onsdag 6 januari 2010

Gott Nytt År 2010






Efter en härlig långledig jul och nyårshelg är det nu dags att börja dra igång arbetet år 2010. Det har varit ovanligt lugnt och stillsamt i både telefon och mailbox dessa dagar. Tack vare teknikens under så kan man ju alltid vara tillgänglig och svara på både mail och telefonmeddelanden utan att vara på plats på kontorsstolen. Ibland blir det lite för mycket av det goda, när jag gick i Trollskogen på trettondagsaftonens eftermiddag så ringde en irriterad man från Stora Rör som ville att jag skulle se till så att de sopor som inte blivit hämtade skulle hämtas helst omgående eftersom han kallade det hela för sanitär olägenhet och inte fått någon hjälp via SOS-alarm.
En hel del vackra vinterbilder hann jag ta under alla de utflykter vi passat på att göra under mellandagarna. En tur på skridskor blev det också trots att jag inte stått på dem på säkert minst 12 år så blev det bara en rejäl rova...:-).. det skedde vid 12-tiden den 4/1 och kunde antagligen registreras på Richterskalan...:-).. men det gick rätt bra trots att jag tyckte att isen stundtals var onödigt hal...utflykter blev det även till djupa Smålandsskogar, öländskt alvar och den vackra staden Eksjö. Känner att jag nu kunnat "ladda batterierna" inför ett nytt spännande år 2010. Ett år som kommer att fyllas av nya möjligheter och förhoppningar men också av fortsatt tuffa ekonomiska diskussioner och en intensiv och spännande valrörelse till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar