söndag 4 april 2010

Hittade kvasten i Södvik, nu åker jag.....


Södviksborna har alltid mycket på gång och vid Södviks bageri (hos Malin och Ulf) var det bl.a häxdans på skärtorsdagskvällen, med Magica de Häx. Jag anar att min väninna Ann-Sofie är en av uppfinnarna bakom det hela. (Jag ser f ö fram mot att prova Ulfs och Malins specialpizzor med öländska råvaror en annan dag)I Södvik hittade jag äntligen den kvast jag letat efter på nästan varenda loppis och antikbod på ön. Nämligen en riktig kvast av Ölandstok.... den skulle kunna vara ett perfekt transportmedel nu på semestern i veckan som kommer.
Här nedan är ett något långsammare alternativ om kvasten skulle strejka någon dag. Som synes av skylten så är det ca 30 km mellan Södvik o Blåkulla.....Roligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar