torsdag 15 april 2010

Kvasten parkerad till nästa år...

I tisdags återvände jag till verkligheten efter en veckas semester på Cypern. Det har varit bra att ha förmånen att mjukstarta efter min deltidssjukskrivning under perioden 11/3-28/3. Påskhelg med långledighet och förmånen att sedan kunna ta semesterledighet och åka söderut tillsammans med en närstående vän och en härlig åttaåring har gett precis den möjlighet att ladda om batterierna och samla ny kraft som jag/vi hade hoppats och behövde.

Nu drar valrörelsen snart igång och det skall bli jätteroligt att i egenskap av etta på Centerpartiets kommunlista här i Borgholm och tvåa på Centerpartiets riksdagslista i Kalmar län kunna koppla ihop den lokala och den nationella politiken under valrörelsen. Det ger alltid inspiration och extra energi när man får möjlighet att lyfta sig en nivå.
Kalmar län har en fantastiskt bra riksdagsman i Centerpartiets Anders Åkesson.Men vi behöver fler Centerpartister i riksdagen och fler riksdagspolitiker som vet hur livet fungerar utanför storstäderna. Det är upp till väljarna att avgöra om även jag får möjlighet att komma in i riksdagen eller om väljarna i Borgholms kommun vill ha mig kvar som kommunalråd. Det jag tycker är allra roligast är den kommunala politiken med frågor som ligger nära och där man ser jämförelsevis snabba resultat. Dessutom pågår det så oerhört mycket spännande här!! Kvasten är alltså nu parkerad till skärtorsdagen 2011. Ett år går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar