fredag 9 juli 2010

Allsång i Borgholm samt sol och bad


Vilka ljuvliga sommarkvällar. Allt fler njuter nu av sommarvärmen på Öland. Härligt gott om folk. Medan de politiska utspelen överröstade varann i Almedalen försökte jag istället övervinna en rejäl sommarförkylning, jag lyckades tyvärr inte så vidare bra den hänger fortfarande sig kvar efter en vecka. Jag missade därför två grejer nu i veckan som jag gärna ville ha gått på. Den första var allsång i Societetsparken här i Borgholm. Framtid Borgholm o Peter Adolfsson hade med sponsorhjälp lyckats få ihop till en härlig Allsångskväll. Cirka 2000 personer fanns i Societetsparken.Succe!
På Peter Blogg på www.framtidborgholm.se kan du läsa mer om detta och om vad som är på gång här i stan.

Det andra jag missade var årets första konsert på Borgholms Slott, Sommarparty med bla Nanne Grönvall. Men det kommer fler tillfällen till konserter på Slottet.
På www.borgholmsslott.se kan du se vad som är på g på slottet i sommar.
Årets utställning är elevutställningen från Capellagårdens skickliga hantverkare.
Härligt att slottet efter några motiga år nu tagit tillbaka sin plats som konsertarena och med Maria o Jan-Åke i ledningen lyckats stärka och profilera barnkulturen och utställningarna samtidigt.
Maria o jag var f.ö nere vid Sjöstugeudden en kväll i förra veckan. Vi njöt av solvärmen sent på kvällen och ungdomarna badade för fullt. Äntligen är det riktigt, härlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar