fredag 9 juli 2010

Dansbandsvecka på Lundegårds Camping med Centerpartiet på plats.


Så roligt att se att det nu kommer en ny generation dansbandsälskare. Jag stod tillsammans med Märta, Mikael o Börje i Centerpartiets tält på Lundegårds Camping igår eftermiddag och pratade med dansanta badgäster. Campingen ägs av Olle Henning och sonen Micke.Här är ännu en camping som steg för steg investerar och rustar för framtiden, under den gångna vintern har man byggt om och byggt till många av stugorna. Lundegård har en spännande historia som sannolikt en av landets allra tidigaste campingplatser. Jag kan tänka mig hur det pratades på ön när Ville Henning gjorde campingplats av åkermark och ängar samt byggde om Stallet till diskoteket Stallet, logen till dansbanan Logen osv.
Jag minns vid 1970-talets början hur den enorma parkeringsplatsen var välfylld med bilar och de dansbandsorkestrarna som jag som 10-12åring då beundrade och visste spelade på Lundegård. Där var Flamingokvintetten, ThorLeifs, Streaplers, Wizex, Cool Candys, Max Fenders och alla andra.Jag såg med beundran på turnébussarna från baksätet i pappas bil... Efter några år av fortsatta framgångar då jag som så många andra hade härliga kvällar på Lundegård möttes dansbanden av tuffare tider. Extra kul därför att vi igår träffade så många 20-30åringar som älskar dansbandsmusiken samt att höra Olle berätta om rekordkvällar som varit nu i början av dansbandsveckan.

Valrörelsen är alltså i full gång och i Centerpartiet i Borgholms kommun samt i Kalmar län har vi många aktiviter inplanerade den närmaste tiden. Jag finns ute på Lundegård även ikväll tillsammans med bl a riksdagsman Anders Åkesson och har vi tur så finns det förhoppningsvis någon som vill dansa med oss kandidater för Centerpartiet under kvällen..:-)
På söndag är ni välkomna att träffa oss inne på Kalmartravet från kl 15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar