torsdag 15 juli 2010

Centerpartiet på Kalmartravet.


Söndagen ägnades åt Centerpartikampanj på Kalmartravet tillsammans m bl.a landstingsrådet Christer Jonsson och Kalmarkandidaten Märta Martin-Åkesson. Det var nog nästan 30 år sedan jag var på travet sist så det var på tiden..:-).. Soligt och varmt men härligt fläktande vindar och stora möjligheter att fynda på Damklubbens Loppis. Jag spelade bara i lopp 1 och eftersom jag vet med mig att mina kunskaper om hästar är usla så valde jag för skoj skull att satsa lite på tre hästar med utgångspunkt i var de kom ifrån...:-).. Dvs norra Öland och Vimmerby.. Kan väl konstatera att det inte gick så särskilt bra för någon av de tre hästarna...:-), två av dem galopperade, å andra sidan så var vinnarhästen en outsider så det hade inte hjälpt ett dugg om jag kunnat allt om travsport, men det var en mycket trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar