torsdag 19 november 2009

Blogg,Vägverk och Sandahl

Det är fantastiskt roligt med den nya teknikens möjligheter. När man bloggar som kommunalråd så undrar man gång efter annan om det är idé att skriva och om det verkligen är någon som är intresserad av att läsa... Desto roligare är det att se att i dagens Östra Småland finns en länk till min blogg och ett antal kommentarer publicerade såväl i tidningen som direkt på www.ostran.se under Ölandssidan gällande debatten med Vägverket om den nya skyltutställningen/flipperspelet 30,40,50,60,70,80,90 km på 25 kilometer väg mellan Borgholm och Algutsrum.
Här finns bara en som är kritisk till mina synpunkter. Sign Wille skriver att
"pendlarna kör som galningar och vräker sig förbi". Jag kör ofta denna väg morgon och kväll men har inte alls samma bild som sign Wille av de människor som dagligen pendlar med bil till och från sitt arbete. Däremot har jag direkt till Vägverket ifrågasatt placeringen av fartkameran vid infarten till Strandtorp. Denna fartkamera gör att ingen vågar köra förbi på den absolut bästa raksträcka vi har mellan Borgholm och Kalmar nämligen Greby alvar. Jag som försöker hålla mig till gällande hastighet blir gång efter annan istället omkörd i kurvorna efter raksträckan. Trafiksäkerhet???????
Jag vill också passa på att tacka alla som hört av sig gällande min markering för ett fritt och öppet samhälle där alla människor har samma rätt och värde. Dvs mitt inlägg i debatten gällande Dag Sandahls uttalanden om homosexuella. Vi är uppenbart många som har stor respekt för Dag Sandahls kyrkliga engagemang och arbete men som har en annan uppfattning gällande homosexuellas rätt till vigsel.Det är ovanligt somm kommunalråd att man får så många och starka reaktioner särskilt i form av så många positiva som jag fått i dessa bägge fall. Säkerligen mycket tack vare teknikens under i form av bloggen... Tack alla.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar