torsdag 26 november 2009

Härlig Nobelfest!!





(jättetack till Maria Andersson för bilderna till min blogg!)
Ikväll gick Åkerboskolans egen Nobelfest av stapeln för andra året i rad.
Arrangörer är föräldraföreningen och seniorer i skolan i samarbete med skolans personal.Mycket arbete ligger bakom kvällen succe. Det var särskilt spännande för de 70-talet elever i Åkerboskolans år 4-6 att denna gång få komma ner till Strand Hotell för Nobelmiddag. Under kvällen var det fredsprisutdelning till klasstödjarna, pengagåvor till framröstade barnhjälpsorganisationer såsom BRIS, tal av föräldraföreningsordförande och kommunalråd m.m.m.m.
För underhållningen stod elever från kulturskolan, jag vet ju att Max m co är jätteduktiga på gitarr och tillsammans lät de kanonbra om än kanske lite högt.. :-)...
Trerättersmiddagen bestod av rökt Emilskinka med melontärningar, helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng samt, som final, glass o maräng med fyrverkerier i äkta Nobelfestsanda.
Eleverna på Ölands gymnasium, som var bland de som förberett kvällen med dialog om vett och etikett i början av veckan, serverade hela middagen på ett mycket elegant,korrekt och trevligt sätt.
När taffeln bröts så spelades det(tack vare Jan-Åkes akututryckning med CDspelare) upp till vals, tränad på gympalektioner i veckan. Allt i bästa Nobelfestanda. Kvällen avslutades till dans till discomusik för mätta nöjda barn mellan 10 och 12 år som sannolikt somnade på vägen hem till norra Öland i Silverstrands bussar.
En härlig kväll tack vare engagerad personal,föräldrar och seniorer som möjliggjort en minnesvärd Nobelsfest.
PS: Jag har förstås sparat min bordsplaceringslapp med bilden av Nobel och mitt namn på.. :-)..Det här var det närmaste en Nobelmiddag jag lär komma i livet. Mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar