söndag 15 augusti 2010

Kungsrally 2010-succé och folkfest!!

Jag hade förmånen att återigen skriva några välkomstord från Borgholms kommun till samtliga Kungsrallydeltagare. Förutom beskrivandet av det öländska landskapet samt några av de stora besöksmålen och höstens Skördefest så var denna gång mycket svårt att hitta orden till inledningen på min text då Kungsrallyts grundare Bosse Brasta avled så hastigt ifjol. Jag tog mig friheten att citera Astrid Lindgren som med enkla ord beskriver känslor så väl. -Han fattas oss!
Ett varmt tack till Kungaparet, Kerstin Brasta m familj, Kjell och Sara Gehammar, Lars-Erik och Ulla Andersson samt alla funktionärer för Kungsrallyt år 2010. En folkfest och en stor succé för alla. Det var fantastiskt att åka utmed vägarna i Borgholm,Borgehage, Köpingsvik,Haglunda,Alböke, Äleklinta,Djupvik,Lofta, Föra, Löt, Bredsättra, Gärdslösa,Högsrum,Ekerum, Ramsättra. Flaggor var hissade och människor satt med fikakorgar utmed vägkanterna och vinkade glatt till alla i de drygt 100 vackra bilarna som körde Kungsrallyt. Tack också till Helena och Anders Gunnarsson som denna gång körde den plats som Borgholms kommun har i Kungsrallyt.
Jag lägger här in några bilder men inser att mitt mobila bredband (av numera ökännt varumärke )inte är det bästa.. så jag får dela upp det i några fler blogginlägg.

Kjell Gehammar och Kerstin Brasta inleder vid Strand hotell framför massor av tillresta journalister bla SVT och tyska TV-kanaler, Expressen,Aftonbladet och Nostalgia.

Företagarna Helena o Anders Gunnarsson, Borgens konserver, som körde kommunens plats i rallyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar