måndag 30 augusti 2010

Cykelstafett m MörbylångaCentern

Jag var på mycket trevligt och gott eftermiddagskaffe idag under starten av Mörbylånga Centerns Cykelstafett i min mormor och morfar Rydbergs hemby Ryd.
Mörbylånga Centerparti har gott om kandidater runt om i hela kommunen. De börjar nu en stafett där kandidaterna cyklar varsin sträcka till nästa kandidat runt hela kommunen. Dagen till ära hölls presskonferens vid kaffebordet i vägkorset i Ryd.



Kretsordförande Sven Brynielsson inledde cykelturen och cyklade med mig upp mot väg 136 till Isgärde där Börjesson fortsatte stafetten söderut. Själv cyklade jag norrut de drygt två milen mot Borgholm. Eftersom min förra cykel snart passerat 30 års ålder så köpte jag en ny cykel i höstas. Det blev en sexväxlad lättcyklad damcykel som när man sätter på batteriet också fungerar som elcykel. Dvs det känns ungefär som om någon skjuter på litegrann men man måste trampa rätt ordentligt själv hela tiden. Av vimpeln nedan framgår att nordanvinden idag låg på friskt och som så ofta när jag cyklar innebar det alltså motvind. Jag cyklade genom Rällaskogen för att slippa undan från blåsten ett tag och det är klart att över Greby alvar gick det rejält tungt, men jag kom iallafall lyckligt och väl tillbaka till kontoret i Borgholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar