onsdag 24 februari 2010

Fantastisk morotssoppa från Borgholms församling

Jag tar tillfället i akt att dela med mig av en soppa som bara smälter i munnen utan att för den skull innehålla massor av grädde. Receptet har jag fått från Rose-Marie som är diakon i Borgholms församling.

Jag var idag och pratade om vår kommun i allmänhet och Framtid Borgholm i synnerhet på dagledigträffen här i kyrkans församlingshem. Just möten med människor tycker jag är en jätterolig del av uppdraget som kommunalråd, dessutom möjlighet att lyfta frågor om samhällsplanering och några av alla andra frågor som är på gång i vår kommun och att få med sig nya synpunkter in i det fortsatta arbetet.

Morotssoppa

1 liter vatten
6 -7 morötter
2 fiskbuljongtärningar
1 paket Kavli räkost (OBS! Det måste vara Kavli)

Koka upp vattnet och tillsätt buljongtärningarna
Riv morötterna lite grövre och koka dem i buljongvattnet ca 15 minuter

Tillsätt mjukosten och låt den smälta ner och red av soppan med Maizenaredning till lagom konsistens


SMAKLIG MÅLTID!


Hälsningar Rose-Marie, Borgholms församling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar