onsdag 31 mars 2010

Ahmed räddar cykelaffären, Jeannette utökar, Lina -20år nyföretagare osv.

Stannade igårmorse på väg till jobbet och pratade en stund med Göran på skoaffären. Utanför butiken brevid stod Ahmed framför en ny fräsch klädbutik och drog mig med in i affären. Det är alltid spännande med företagsbesök och jag blev jätteglad när jag fick veta och se att Borgholms gamla anrika cykelaffär Ernst Andersson kommer att återuppstå i lite mindre skala med Fredrik även fortsättningsvis bakom disken. Med ingång från Köpmangatan där skyltar och markiser nu är på plats har Ahmed säkerställt serviceutbudet med cykelverkstad, försäljning och reparationer även fortsättningsvis.
Ikväll blir det lite smygtittande i den nya klädbutik på Storgatan 25 som nyöppnas av Jeanette som också driver Lavendel och idag var jag inne en sväng hos Lina Hjälteryd en 20-årig öländska som tagit över blomsteraffären intill E-foto. Lina är en förebild för andra ungdomar och vi hoppas naturligtvis på att fler ungdomar vågar göra som Lina.

Henrik som har tagit över hela Danielssons modebutik inklusive fastighet är inte så många år äldre han heller och inom en snar framtid utökas restaurangutbudet i stan när Ann öppnar en liten restaurang på torget som ersätter nuvarande glasscafeet.
Det blir inte svårt att hitta ämnen att prata om när jag som vanligt säger några ord på torget på påskafton. I Borgholms kommun och i Borgholms Stad finns en stark framtidstro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar