tisdag 2 mars 2010

Mona Sahlin vet inte vad hon pratar om, när hon vill stoppa RUT-avdraget

Med stor förvåning hör jag nu Mona Sahlin vilja stoppa en reform som jag ser som oerhört viktig för jämställdhet nämligen RUT-avdrag. Samtidigt bekräftar Mona själv att här har Alliansregeringen möjliggjort mellan 3000 och 5000 nya jobb och gjort svarta jobb vita.....Jag ser här i Borgholms kommun en kraftig ökning av företag inom tjänstesektorn. Framförallt kvinnliga företagare tack vare RUTavdragen. Märkligt nog försvarar Mona Sahlin ROT-avdragen, samtidigt som hon säger att hon vill ge även de som bor i lägenhet möjlighet att använda ROT-avdrag. Det är en uppenbar kunskapsbrist som avslöjas av Mona. Självklart använde jag ROT-avdrag när jag slipade parkettgolvet i min lägenhet i höstas. Skattemyndighetens nya avdelning i Västervik får högt beröm av de öländska hantverkarna. Av de åretruntboende på norra Öland har 200 använt RUT-avdrag till hushållsnära tjänster under år 2009, till det kommer alla de fritidshusägare som anlitar öländska företagare till vår och höststädning av fritidshusen, gräsklippning, snöskottning osv. RUT-avdraget anser jag vara en ren jämställdhetsfråga,i Centerkvinnorna har vi varit pådrivande i många år för att få igenom RUT-avdrag på samma sätt som ROT-avdrag. Mona Sahlin vill prioritera jobb inom vård och skola.....förstår hon inte att skattepengarna till offentlig sektor kommer från företagandet!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar