tisdag 30 mars 2010

Tack för uppbackning och stöd!

Skönt att vara tillbaka på kontoret på heltid igen. Jag hoppas och tror att 2,5 vecka med endast 25% tjänstgöring... lite drygt...:-).. varit tillräckligt. För säkerhets skull så känns det bra att mjukstarta lite grann såhär i påskveckan och med en semesterresa till lite varmare breddgrader i nästa vecka. Jag ville bara skicka ut ett jättestort TACK här på nätet för all uppbackning. Jag har fått många mail,sms, telefonsamtal, kort, brev, blommor och till och med böcker med uppmuntrande hälsningar. Det har värmt oerhört mycket och i högsta grad bidragit till att jag ändå är så pass snabbt tillbaka! Det har också varit skönt att under sjukskriviningen vistats del på en ort i norra Kalmar län.. där jag är ganska anonym, jag har passat på att vara ute o gå, sova, läsa och tänka mellan prioriterade sammanträden här hemma samt telefonsamtal och mail.

Jag uppskattar också väldigt mycket det upprop till förmån för demokratin och vad man skall tvingas stå ut med som politiker som görs av kvinnliga ledande politiker från alla partier och från hela landet i dagens Barometer. Det finns gränser och förr eller senare blir det för mycket.
Jag ser nu fram emot en spännade vår och sommar, det är så många spännande saker på gång här hemma. Här finns entreprenörskap och iderikedom i massor, många intressanta projekt och planärenden att arbeta vidare med i fortsatta utredningar. Det känns också att valrörelsen redan har börjat så smått. Det blir roligt att i år kunna binda ihop den nationella och lokala valrörelsen lite mer än tidigare år eftersom jag även finns med på riksdagslistan, men framförallt är det frågorna här i Borgholms kommun som ligger mig varmast om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar