torsdag 23 juli 2009

Fjärde semesterdagen, full fart i målarfärgsburkarna


Hundvalpen Zibben framför nästan färdigmålat hus


Jag gillar praktiskt arbete som omväxling mot det dagliga kontorsjobbet. Har nu semester från 20/7 till 31/7 och fullföljer då det måleriarbete jag påbörjade ifjol, när jag hade målat klart fönstren i dotterns hus nämligen måla om hela huset hemma inkl fönster.
Eftersom jag bytt färg på huset från rött o vitt till grått, hallonrött och vitt så skulle jag nu naturligtvis ge mig på att byta färg även på fönstrena invändigt...

Kan lugnt säga att det tar tid att byta färg på brunlaserade kopplade fönster med fasta spröjs från slutet av 1970-talet... uppenbarligen lyckades jag bra med att lasera och måla dem då eftersom samtliga fönster utom södergaveln är i mycket gott skick ännu...Däremot har jag pillat bort alla tätningslister som det i högsta grad är motiverat att byta.
Thimmies flickvän har hjälpt till en del och nu efter fyra dagar är det alldeles underbart att kunna stänga fönster efter fönster och veta att de äntligen är alldeles färdigmålade.. :-)

Trodde faktiskt aldrig att vi hade så många fönster på kåken.. men snart är alla fönster ordentligt kittade och målade, tur att det finns ett lager av riktigt bra deckare som talböcker hemma. Just nu snurrar Åke Edvardssons Den sista vintern i CD-spelaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar