lördag 11 september 2010

Full fart i valrörelsen.

Tur att livet är fyllt av överraskningar:-) Jag konstaterar idag att samma lokaltidning som de senaste veckorna skrivit artiklar om mig och Anders Åkesson angående landsbygd och sänkt restaurangmoms, samt mig och Christer Jonsson angående landsting och förbättringar i psykiatri, förutom mina insändare och vanliga vardagsartiklar som kommunalråd, i dagens ledare efterfrågar utspel från mig och har rubriken: -Var är Lisbeth?
Ledarskribentens påstående om total frånvaro under en längre tid kan möjligen, dock en aning långsökt, förklaras med att jag denna sommar haft hela 1,5 veckas sammanhängande semester.. och tillsammans med strödagar för första gången på åtta år tagit ut drygt tre veckors ledighet under perioden maj-augusti.....

Jag liksom nummer tre Eva och fyra Stihna på Centerpartiets riksdagslista vill göra vad vi kan för att Centerpartiet skall göra ett bra riksdagsval. Vi vill gärna alla tre att Anders Åkesson skall få ytterligare en riksdagskollega från Centerpartiet i Kalmar län. Jag har gjort vad jag kan för att dra mitt strå till stacken samtidigt som jag har mitt huvudfokus på kommunvalet och att bli omvald som kommunalråd här i Borgholm.

Det är lika roligt som jag hade hoppats att få den input och lärdomar som följer med en valrörelse med fler ingångar och intressen i rikspolitiken än den vanliga kommunala. Jag lär mig mycket som jag kommer att ha nytta av framöver på de företags och kommun besök jag gjort under valrörelsen. Jag har under augusti månad träffat eldsjälen Annica Laneborg som byggt upp en väntjänstorganisation i Hultsfreds kommun med 223 frivilliga som besöker ensamma gamla och sjuka. Jag har träffat en kvinna som tidigare var arbetslös i Nybro kommun, tack vare RUT-avdraget är hon numera en mycket nöjd och inspirerande företagare. Jag har besökt ett demensboende med mycket bra dagverksamhet i Broakulla, Emmaboda. Jag har deltagit på ett frukostmöte för kvinnor i Mönsterås en lördagsmorgon.

Min almanacka (som inte är densamma som det bläddrats i på kontoret...) för den nu mer intensiva septembermånaden väljer jag pga dagens ledare att publicera här nedan.
1/9. morgon: Möte med företagare i Stadshuset
fm: Valdebatt på Komvux
kväll: Valdebatt Framtid Borgholm (pga nära anhörigs akutsjukdom var jag publik)

2/9 fm:Företagsbesök och besök i hamnen i Byxelkrok
em: Företagsbesök i Högsby hos Patrik Evertsson,grundare till Emåmejeriet

3/9 Ledig för Begravning för en mycket god vän i Vimmerby.

Lördag 4/9fm: Valstugan i Borgholm
em: Fotbollsmatch Alliansen mot Vänsterpartierna
kväll: Vigselförrättare till ett vackert brudpar i Rönnerum.

Söndag 5/9 fm : Valaktiviteter utanför affären i Runsten
em: Deltar på Mat&Miljömässa anordnad av Kalmar C i Vita Sand, Hagby

måndag 6/9: fm: Möte och grupparbete m alla eleverna på Slottsskolan ang LUPP
lunch:Presskonf ang landsting o kommunsamverkan m Christer Jonsson
em: Möte på Åkerboskolan m alla högstadieelever ang LUPP

tisdag 7/9: Kommunstyrelsens arbetsutskott
em: Radio Kalmar-debatt ang Borgholm m Ilko o mig i direktsändning.
kväll:Valdebatt i Källa, gemensam arr av PRO och SPF

onsdag 8/9:fm: Rikspolitisk Gymnasiedebatt i Hultsfred
em: Inspelning i Borgholm av SVT-Smålandsnytt debatt m mig o Ilko.
kväll:Valdebatt Intresseföreningen Ölands Norra

torsdag 9/9 morgon Stadshuset Bhlm
lunch:Torsås, möte m Möre Resurscentrum företagarorganisation samt bl.a två kvinnliga företagare inom hushållsnära tjänster resp sjukvård.
kväll: Valdebatt arr av Kommunal på Strömgården, Borgholm

fredag 10/9: fm: Besök på Städcentralen Västervik m personal i bl a LOV och RUT. Mycket intressant diskussion om möjligheten till heltid m flexiblare arbetsuppgifter och om Västerviks införande av LOV.
lunch: Valarbete tillsammans m Hultsfreds C på gågatan i Hultsfred.
em: Valarbete i Vimmerby tillsammmans m bl.a kommunalrådet Per-Åke

lördag 11/9: fm:Valarbete utanför ICA i Löttorp
em: Valarbete ICA Böda

Söndag 12/9 fm: Kungsgårdsvandring angående de pågående utredningarna fördjupad översiktsplan Borgholm-Köpingsvik.

Måndag 13/9: kl 08 intervju Ölandsbladet
fm: SKL återbesök gällande ekonomiska fördelningar Bhlm kommun
lunch: presskonf planerad ang utbildning
em: Ölands kommunalförbunds direktionsmöte
kväll: gruppmöte

tisdag 14/9: frukostmöte Ölands Näringslivskontor ang Östersjöstrategin
em: Kommunstyrelse
kväll: Valdebatt Gärdslösa mellan mig och Ilko

onsdag 15/9 fm: Valinformation av mig och Pia (s) på Särskolan i Köpingsgvik
osv. osv.

Av ovanstående klarläggande och med tanke på att ingen som har sökt mig via telefon eller mail blivit utan svar eller återuppringd så borde jag rimligen kunna räkna med att lokaltidningens ledarspalt i kommande inslag nu kan svara själv under rubriken
-Lisbeth är som vanligt här och lika tillgänglig som alltid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar