onsdag 29 september 2010

Planering för Skördefest

Det är inte lätt att veta vad man skall göra på Ölands Skördefest ens när man som jag är inbiten ölänning. Kom hem sent från distriktsmöte i Mönsterås igårkväll (glad att se Skördefestbroschyrerna i kommunhuset där) och satte mig för att planera en trevlig helg med nära och kära. Invigningen i Gärdslösa får man förstås inte missa, inte heller skrönorna som utgår från Gärdslösa Prästgård. Fredagens konstnatt ägnas åt bussresa till södra Öland och numera har jag även en plan för lördagen och söndagen:-)
Jag skulle försöka ge goda råd till en kommunalrådskollega från norra länsdelen som hyrt stuga i Borgholm över helgen. Mitt bästa råd är försök inte se allt, ta det lugnt och stanna precis där ni känner att ni vill stanna.
Öland har så enomrt mycket att erbjuda dessa dagar o nätter att var man än befinner sig så bör man ägna sig åt att njuta av det som finns runtikring.
Titta gärna på www.skordefest.nu eller www.oland.com eller www.olandsturist.se, länka er vidare till alla de socknar, centrum och företag som har egna hemsidor och förbered er lite lagom på ungefär vad ni vill göra eller vilket område ni vill besöka denna gång. Trafikverket har lovat öppna en extra fil till Öland på fredagen resp tillbaka till fastlandet på söndagen så vi hoppas köerna blir minimala.
Passa på att njuta av Ölands Skördefest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar