onsdag 3 juni 2009

Folkomröstningen-Öland en kommun-gemensam debatt ikväll i Runsten

Ikväll hålls den enda kommungemensamma debattkvällen i frågan om folkomröstningen Öland-en kommun.
Det kommer företrädare från flertalet av partierna i de bägge kommunerna och vi hoppas kunna hetta upp temperaturen lite inför valet så att så många som möjligt går och röstar. Vi hoppas på mycket folk iRungården klockan 19.
Den utredning som är gjord kommer att föredras av Borgholm kommunchef Lars Frick.

Själv har jag (för första gången) just varit och förtidsröstat här på biblioteket i Borgholm. Det ser glädjande nog ut att vara många som röstar!
Igårmorse var det 900 förtidsröster på hela Öland.
Dessutom röstade ytterligare 160 personer på Biblioteket här i Borgholm igår och förhoppningsvis många även i övriga förtidsvallokaler runt om på ön.

Det var lätt och smidigt att rösta på biblioteket. Jag tillhör ju dessutom dem som inte har några valhemligheter i varken EU-val där jag förstås kryssat för Lena Ek eller i folkomröstningsfrågan,där mitt ja nu ligger i kuvertet, så jag behöver inte köa till det gröna skynket.

Dessutom känns det skönt med lite ledig tid på söndagen. På lördagen har jag fått äran att Nationaldagstala i min mammas hemsocken Glömminge. På söndagskvällen och tidig måndag morgon har jag lovat finnas på plats i radio Kalmars valvake-studio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar